„Ascultă-ți bătăile inimii și pregătește-te pentru o experiență de joc de neuitat, pentru că astăzi vorbim despre cel mai recent joc din seria Mortal Kombat – Mortal Kombat 1! Dacă ar exista un Munte Rushmore al jocurilor de luptă, poți fi sigur că fața lui Scorpion, Sub-Zero sau Liu Kang ar figura pe acea stâncă. Timp de peste 30 de ani, Mortal Kombat și-a făcut de cap tăind coloane vertebrale și decapitând personaje, iar ultimul său episod, Mortal Kombat 1, reprezintă, poate, cea mai dramatică schimbare de gameplay pe care seria a văzut-o vreodată. Sistemul Kameo nou oferă un nivel de exprimare al jucătorului fără precedent pentru seria Mortal Kombat, permițându-ți să rupi practic regulile obișnuite ale jocului, oferind personajelor unelte pe care nu au fost concepute să le aibă. Rezultatul? Un sistem de luptă extraordinar de dinamic care permite combo-uri și configurări cu adevărat sălbatice. Cu toate acestea, nu toate elementele construite în jurul acestui sistem, în afară de modul de poveste previzibil excelent, ar fi putut folosi puțin mai multă atenție. Cu toate acestea, chiar și cu aceste neajunsuri, Mortal Kombat 1 depășește cu mult moștenirea sa sângeroasă.
Dacă există ceva laudabil la Netherrealm în ultimii ani, este modul în care fiecare nou joc Mortal Kombat, începând cu MK9, a avut un gameplay dramatic diferit față de precedent, fără a sacrifica senzația distinctă a Mortal Kombat. Prin urmare, nu este surprinzător că, chiar înainte de a ajunge la sistemul nebun Kameo, Mortal Kombat 1 aduce câteva schimbări dramatice față de MK11 care îl fac cu adevărat special. Pentru început, se revine la gestionarea a unui singur contor care guvernează mișcările speciale îmbunătățite, întrerupătoarele și acum anulării salturilor din uppercut; mișcările fatale sunt încă prezente, dar nu mai sunt invincibile la pornire; loviturile krushing au dispărut complet; variațiile personajelor au dispărut; atacurile la trezire și rola de trezire au dispărut; acum fiecare personaj poate face mult mai mult rău fără să cheltuiască niciun contor, datorită unui nou sistem de combo-uri aeriene; și grație Domnului, loviturile de jab în fund cun sunt pedepsite cu lovituri de jab în fund propriu, făcându-le mult mai puțin deranjante decât înainte. Acestea sunt toate schimbări bune și inteligente care fac acțiunea din MK1 să pară proaspătă, dar familiară, abordând totodată unele dintre punctele dureroase pe care comunitatea jocurilor de luptă le dezvoltase cu MK11.
Cea mai mare adiție nouă, totuși, este acel sistem Kameo. Pentru prima dată într-un joc Mortal Kombat, poți alege un al doilea personaj pe care îl poți chema în ajutor în timpul luptei. Personajul Kameo este guvernat de propriul său contor, iar de fiecare dată când îl chemi, folosești jumătate din acest contor (sau în unele cazuri, ca asistența lui Goro puternică și imposibil de blocat, întregul contor). Este minunat că fiecare Kameo are cel puțin trei mișcări de asistență, ceea ce adaugă noi instrumente multiple în repertoriul oricărui personaj pe care alegi să-l joci.
Fiecare Kameo are cel puțin trei mișcări de asistență, ceea ce adaugă noi instrumente. Să zicem, de exemplu, că joc ca Baraka, care nu are nicio lovitură de sus sau de jos în mijlocul combourilor sale. Asta ar face ca el să fie un personaj pe care îl poți bloca în siguranță. Cu excepția cazului în care… adaug pe Scorpion ca personajul meu Kameo, care are o lovitură de sus în mișcările sale. Acum, există un nivel suplimentar de ofensivă pe care îl pot folosi pentru a încerca să își deschidă adversarul într-un mod în care nu aș fi putut să fac înainte. Sau aș putea alege Frost și aș putea folosi atacul său de înghețare înalt pentru a încerca să surprind adversarul și să încep un combo devastator.
Alți Kameo-uri pot fi folosiți pentru a extinde combo-urile care, în mod normal, nu ar fi putut fi extinse, pentru a obține daune considerabile din lovituri mici care, în mod normal, nu ar fi putut fi convertite, și unii au chiar și utilizări mai specializate. Poate îi oferi personajului tău un teleport, sau o modalitate de a deveni invulnerabil la proiectile, sau o modalitate de a se retrage rapid la distanță completă. Eu nu sunt genul care se bucură în general de asistenți în jocurile de luptă, deoarece sunt de obicei însoțiți de sisteme de etichetare, și eu sunt mai mult un fan al jocurilor de luptă 1v1, dar implementarea lor aici este extrem de bine gândită și nu face decât să îmbunătățească și mai mult fundația solidă pe care se bazează Mortal Kombat 1.
Este un joc de luptă rar care atinge aproape fiecare notă la fel de puternic ca Mortal Kombat 11. De la combatul său metodic și profund până la modul său de poveste absurd fantastic și până la codul său net solid, chiar până la tutorialul său extraordinar de cuprinzător, este absolut excepțional. Singura problemă apare atunci când ajungi la progresul său prelungit: cheile pentru deblocarea bogatului său de personalizare sunt blocate în spatele barierelor frustrant de trăsnite și mărunte ale Krypt și Towers of Time. Această serie continuă să demonstreze că există o adâncime reală de luptă dincolo de notorii Fatalități sângeroase, iar acesta în special se evidențiază ca o distracție de nedescris – Mitchell Saltzman. 22 aprilie 2019
Mortal Kombat a avut întotdeauna o senzație foarte specifică în gameplay-ul său – ceva ce poate fi atribuit sistemului său dial-a-combo, necesitatea de a ține apăsat un buton pentru a bloca și puțină rigiditate în mișcare – și cu cât joc mai multe alte jocuri de luptă, cu atât devine mai dificil să revii la el. Este ceva la care m-am obișnuit în cele din urmă, dar mi-a luat ceva timp să mă adaptez la stilul unic de luptă al lui Mortal Kombat 1. Odată ce am reușit, a fost clar că lupta efectivă din Mortal Kombat 1 este la fel de puternică ca oricând.
A început
Modulul de poveste de data aceasta reprezintă un adevărat nou început pentru serie, și acest lucru este cu adevărat satisfăcător. Acest lucru nu este doar o resetare a liniei temporale ca în Mortal Kombat 9 – întreaga istorie a Mortal Kombat a fost rescrisă: personaje familiare primesc noi aspecte, povești de fond, relații și puteri. Acțiunea începe cu literalmente eoni după evenimentele lui Mortal Kombat 11, în care Liu Kang, proaspăt numit Zeu al Focului, a folosit Clepsidra Timpului pentru a remodela universul după cum a dorit el. Earthrealm este în pace, Outworld este guvernat în mod corect de Regina Sindel, iar turneul Mortal Kombat dintre regate există încă, dar este mai mult un turneu de mândrie și onoare decât un instrument pentru invazia regatului. În cele din urmă, această pace este amenințată de forțe exterioare, pe care nu le voi detalia, dar pe scurt, după câteva capitole de început relaxante și pline de umor cu noul campion Fire God Liu Kang, care încurajează noii săi campioni plini de viață la primul lor turneu de arte marțiale, lucrurile devin foarte reale foarte rapid și încrederea crește în modurile obișnuite.
Mai presus de toate, mi-a plăcut să văd aceste noi interpretări ale kombatantelor clasice. Mai presus de toate, mi-a plăcut să văd aceste noi interpretări ale kombatantelor clasice, în special celor care au fost în mod obișnuit reduse la roluri minore. Baraka și Reptile, de exemplu, nu au avut niciodată oportunitatea de a fi altceva decât lachei în jocurile anterioare, dar în Mortal Kombat 1 ei sunt personaje principale cu propriile capitole și momente definitorii în poveste. În plus, scriitura este plină de multe referințe amuzante în univers, care au oferit recompense frumoase pentru a fi fost fan de mult timp al seriei.
Jocurile de luptă Netherrealm au fost întotdeauna cele mai bune în a oferi moduri de poveste care sunt practic echivalente cu filmele absurde, pline de popcorn, și Mortal Kombat 1 nu face excepție. Campania nu aduce inovații în gameplay, dar cele șase ore pe care le oferă sunt imense, bombastice, jucate bine și ridicole în toate modurile corecte. Dacă sună familiar, este pentru că am spus practic același lucru acum trei ani în recenzia mea a lui Mortal Kombat 11 despre modul său de poveste pentru un singur jucător. Și dacă aș fi revizuit Mortal Kombat X, Injustice 2, Injustice 1, Mortal Kombat 9 sau Mortal Kombat vs DC Universe, aș fi putut spune la fel și pentru acelea. Se pare că există o filosofie de „dacă nu este stricat, nu-l repara” în joc cu designerii Neatherrealm, deci dacă ți-au plăcut acele jocuri la fel de mult cum mi-au plăcut mie, cu siguranță te vei bucura și de acesta.
Cu toate acestea, nu aș spune că ceva trebuie reparat, cu siguranță este loc pentru rafinamente care nu au fost încă valorificate. Fiecare capitol te aruncă în pielea unui personaj nou fără niciun indiciu cu privire la ce este special la ei – cum ar fi combourile lor, lansatoarele lor sau mișcările speciale, de exemplu. Am trebuit să învăț pe parcurs, accesând lista de mișcări, încercând lucrurile șir de șir, mișcare specială cu mișcare specială, și până când nu am terminat cu un nivel de competență de bază cu un personaj, capitolul s-a terminat și am trecut la următorul. Acest mod ar beneficia în mod semnificativ de ghiduri opționale scurte, conduse de dezvoltator, care te pot ajuta să înveți fundamentalele unui personaj înainte de a trebui să petreci următoarele 30 de minute jucându-te cu el – în special când tutorialele sale sunt atât de bune în afara modului său de poveste.
Invadatori ai Regatelor
În afară de modulul de poveste cinematografic, noul mod de joc pentru un singur jucător din Mortal Kombat 1 este Invasions, care combină mediile tematice și recompensele din The Krypt, elemente ușoare de RPG din modurile mai vechi Konquest și lupte consecutive și fanteziste din Towers of Time, ambalate sub forma unei table virtuale de joc. Este o combinație de idei care sună bine pe hârtie, dar, din păcate, încearcă să fie prea multe lucruri odată.
Invasions încearcă să fie prea multe lucruri odată. Iată cum funcționează: Aproape fiecare „tablă” de invazie este alcătuită dintr-o serie de spații, fiecare având o luptă tematică alocată, ca o luptă împotriva lui Reptile pe un spațiu numit „Look to La Luna”, sau o luptă împotriva unui Kung Lao superputernic pe un spațiu marcat „Kung Wow”. Te miști în jurul tablei, făcând o muncă agasantă de curățare a luptelor repetitive împotriva inamicilor care nu se luptă prea mult, adunând o recompensă care curge mai încet decât de obicei, găsind chei pentru a debloca porți și completând provocări precum Test Your Might sau mini-jocuri de supraviețuire, până când ajungi la sfârșit. Pe drum, ai putea găsi turnuri tematice în care trebuie să lupti într-o serie de lupte, pierderea uneia te trimitând înapoi la început, sau poți fi prins în capcana între spații și trebuie să lupți cu un adversar provocator cu modificatori unici. Dar chiar și aceștia sunt de multe ori ușor de învins. Pentru majoritatea confruntărilor, am intrat în modul automat cu Li Mei, executând același combo de lansare care ar fi fost riscant împotriva unui adversar mai inteligent, indiferent de cine am luptat sau de modificatorii folosiți. Pentru majoritatea confruntărilor am intrat în modul automat cu Li Mei, executând același combo de lansare care ar fi fost riscant împotriva unui adversar mai inteligent, indiferent de cine am luptat sau de modificatorii folosiți. Pentru majoritatea confruntărilor am intrat în modul automat cu Li Mei, executând același combo de lansare care ar fi fost riscant împotriva unui adversar mai inteligent, indiferent de cine am luptat sau de modificatorii folosiți. Pentru majoritatea confruntărilor am intrat în modul automat cu Li Mei, executând același combo de lansare care ar fi fost riscant împotriva unui adversar mai inteligent, indiferent de cine am luptat sau de modificatorii folosiți. Pentru majoritatea confruntărilor am intrat în modul automat cu Li Mei, executând același combo de lansare care ar fi fost riscant împotriva unui adversar mai inteligent, indiferent de cine am luptat sau de modificatorii folosiți. Pentru majoritatea confruntărilor am intrat în modul automat cu Li Mei, executând același combo de lansare care ar fi fost riscant împotriva unui adversar mai inteligent, indiferent de cine am luptat sau de modificatorii folosiți. Pentru majoritatea confruntărilor am intrat în modul automat cu Li Mei, executând același combo de lansare care ar fi fost riscant împotriva unui adversar mai inteligent, indiferent de cine am luptat sau de modificatorii folosiți. Pentru majoritatea confruntărilor am intrat în modul automat cu Li Mei, executând același combo de lansare care ar fi fost riscant împotriva unui adversar mai inteligent, indiferent de cine am luptat sau de modificatorii folosiți. Cu toate acestea, pentru majoritatea confruntărilor am intrat în modul automat cu Li Mei, executând același combo de lansare care ar fi fost riscant împotriva unui adversar mai inteligent, indiferent de cine am luptat sau de modificatorii folosiți. Așadar, chiar dacă Invasions par să ofere o mulțime de variabilitate, în practică, totul se simte mai mult sau mai puțin la fel și, ceea ce este mai rău, toate acele porți pe care trebuie să le deblochezi pe parcurs nu conțin altceva decât resurse pentru a debloca mai multe porți. Din fericire, Invasions nu ocupă locul mare în Mortal Kombat 1 și nu trebuie să participi dacă nu vrei. Modurile Towers of Time și Krypt din Mortal Kombat 11 sunt prezente într-un mod sau altul, dar nu sunt necesare pentru a debloca toate obiectele de personalizare. Echipeaza-te cu Kameo Dacă dorința ta de a aduce haos și dezastru în turneul Mortal Kombat 1 depășește limitele ce pot fi satisfăcute de modificatorii disponibili în joc, ai noroc. Dacă închiriezi o consolă PlayStation 5 de la Call and Play pentru a juca Mortal Kombat 1, poți să-l aduci pe Goro în bătălie. Da, ai auzit bine! Cu ajutorul sistemului Kameo, poți aduce înapoi pe Goro și să îl folosești pentru a-i înfuria pe adversarii tăi într-un mod sângeros. Imaginează-ți doar cum îți ții adversarul la distanță cu lovituri rapide de Sabie, și apoi, când se așteaptă mai puțin, introduci pe neașteptate loviturile devastatoare ale lui Goro! Această adiție va face cu siguranță experiența ta de joc mai amuzantă și mai distractivă.
Concluzie Mortal Kombat 1 este un joc de luptă absolut exploziv, care își păstrează locul cu ușurință în pantheonul genului. Cu sistemul Kameo, Netherrealm Studios a găsit o modalitate inovatoare de a aduce o nouă viață în serie, fără a compromite ceea ce a făcut întotdeauna Mortal Kombat remarcabil. Modul poveste este un festin cinematic și plin de umor, cu un stil unic și o distribuție diversificată de personaje. De asemenea, o mențiune specială pentru Call and Play, care îți permite să închiriezi o consolă PlayStation 5 și să te bucuri de Mortal Kombat 1 în cea mai bună calitate posibilă. Deci, nu sta pe gânduri, ia-ți acum consola și fă-ți loc în turneul Mortal Kombat!”
Reviews
There are no reviews yet.